22 Dec
Lynn Dreierbakken är en av nyckelpersonerna på tillväxtföretaget Sound Dimension. Hon jobbar med pr, event och projektledning.

Hett just nu:
Las Vegas nästa för aiFi

På språng i korridorerna på Innovation Park stöter jag på Lynn Dreierbakken och tar tillfället i akt att ställa några frågor till henne. Jag har snappat upp att företaget Sound Dimension ska åka till Las Vegas för att lansera sin aiFi-högtalare som förutom att vara mobil även är social. 

Jag hörde att ni ska åka till Las Vegas. Vad ska ni göra där?
– Ja det stämmer. Vi ska lansera aiFi på världens största elektronikmässa Consumer Electronic Show (CES) som hålls i Las Vegas varje år. Vi kommer att ha en monter på mässan, men vi ska ska också skapa lite uppståndelse för att sätta fokus på vår fantastiska produkt. Det kommer att vara runt 150 000 besökare så det gäller att sticka ut på något sätt. Men vi åker inte dit helt oförberedda utan vi har redan ett antal möten inbokade på plats.

Vad är speciellt med CES?
Mässan är en internationell samlingsplats för företag som utvecklar och säljer nya innovativa elektronikprodukter för konsument och som är på väg ut på marknaden inom 3 år. Helt rätt plats för aiFi just nu. (http://www.cesweb.org/)

Vad är målet för er resa?
– Vårt mål är att skapa intresse och att hitta lämpliga distributörer som ska sälja aiFi över hela världen.

Ni har ju valt att ta in pengar till företaget via Indiegogo, en crowd-funding-plattform. Hur har det gått?
– Vi har nått nästan halvvägs och det rullar på bra så vi räknar med att ha nått en bra bit längre när det är dags för oss att åka till Las Vegas.

Hur går det till?
Vi säljer helt enkelt aiFi-högtalarna innan de är tillverkade och på det sättet får vi in den finansiering vi behöver för att få ut aiFi snabbare på marknaden. Det här är en vanlig finansieringsmetod för startups innan man får igång intäktsflödet i företaget.

Varför valde ni just Indiegogo?
Det finns flera internationella crowd-funding-plattformar och att vi valde just Indiegogo för att den plattformen ger den största handlingsfriheten. Som kund har du full kontroll på din kampanj och man kan göra ändringar när man vill. Dessutom kan man sprida kampanjen via de kanaler man själv önskar.

Jag har ju köpt ett par aiFi-högtalare själv. Tror du att jag får dem i april som utlovat?
– Absolut!

aiFi_Stack

Klicka och läs mer om aiFi

 

 

 

 

 

 

 

Lycka till i Las Vegas.

/Britt Lööv
Verksamhetsledare