RAMP 2013

  • ramp_scen_vesa-1000px

18,7 miljoner kronor satsades vid RAMP13

RAMP13 och Näringslivsdagen lockade runt 2000 besökare. 18,7 miljoner kronor satsade investerarna på scenen. Inova har återigen bevisat att RAMP ger resultat.

Varglyan – större än Draknästet drog storpublik. Den jättelika kongressalen på Karlstad CCC var nästintill fullsatt. I år fick sex företag pitcha sina idéer för tolv inbjudna investerare. Det bjöds också på återblickar där tidigare års medverkande företag berättade om sin utveckling och bandet Bara på Låtsas levererade fantastisk musik. När showen var över konstaterades det att “vargarna” sammanlagt satsade 18,7 miljoner kronor på de idéer som framfördes på scenen. Dessutom satt det flera intresserade investerare i publiken som var där för att lyssna till de case som presenterades.

– Det här är en lysande möjlighet att jobba vidare med och visar vilken potential det finns i Värmland, säger Britt Lööv, verksamhetsledare på Inova och projektledare för RAMP13.

Under dagen genomfördes ett sextiotal seminarier. Inovas föredrag Innovation, mod och anti-Jante – tre framgångsfaktorer för tillväxt med varumärkesstrategen Monica Wassén var mycket populärt. Lokalen var överfull vid de tre tillfällen seminariet gick av stapeln. Monica berättade att Sverige är ett av världens mest kreativa länder och visade hur Inova och andra inkubatorer och Science Parks bidrar till Sveriges innovationskraft.

Galleri: Tidigare RAMP

ino5560 ino1602 ino5615 ino5809 ino1629
RAMP12 RAMP11 RAMP10 RAMP09 RAMP08
Nyheter